Skuteczne pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne - czym jest ?
Zamiast konkurować na słowa ogólne, dla których zajęcie wysokiego miejsca jest o wiele trudniejsze oraz kosztowne warto pomyśleć o strategii pozycjonowania lokalnego. W praktyce wygląda to tak, że do 'słowa ogólnego' dodajemy frazę związaną z nazwą miejscowości w jakiej działamy.
Przykład: fryzjer który posiada swój zakład we wrocławiu powinien pozycjonować się na słowo kluczowe "fryzjer Wrocław".
Taka fraza przysporzy mu potencjalnych, na pewno bardziej zainteresowanych klientów w porównaniu z klientami którzy podążą na stronie z wyszukania na frazę "fryzjer". Będą to ludzie z całej Polski, na pewno nie zainteresowani dojazdem do fryzjera przykładowo 200km. Dlatego bardzo istotne jest dobre dopasowanie słów kluczowych do grupy docelowej, tak aby wygenerowały one ruch bardziej wartościowy.
Pozycjonowanie lokalne ze względu na mniejszą konkurencyjność słów kluczowych przynosi efekty dużo szybciej niż w przypadku pozycjonowania fraz ogólnych. Warto je również połączyć z usługami Google Maps oraz Google Places.